joi, 13 ianuarie 2011

Despre muci

Am niste curiozitati persistente legate de acest subiect. Saptamana trecuta, pe cand faceam niste cumparaturi la hypermarket, am vazut de vanzare batiste cu floricele. Si ma gandeam la cat de idioata e ideea de batista. Sa zicem ca esti racit ca un cacat si iti borasti mucii intr-o batista pe care o impaturesti si o pui frumos in buzunarel. Apai, nu e un lucru scarbos, non-igienic? Dintotdeauna... In copilarie aveam batiste, si imi suflam mucii in ele la scoala. Aveam uneori atat de multi muci, deh cum au copiii mici, racesc des, incat batistele se intareau, deveneau ca de carton, iar in inocenta mea continuam sa suflu in ele. Dar oare oamenii aia mari, de cand eram eu copil, nu aveau creier? Adica ei descoperisera hartia igienica, insa nu si servetelele de suflat muci? Ciudat, un paradox al comunismului... batista.
In continuare, mai avem problema scobitului in nas. "Nu-i frumos sa bagi degetul in nas, nasul se sufla in batistutza". Clasic. Dar ce te faci daca ai un muc din ala mic si suparator, care te gadila acolo sus in strafundul nasului, in apropiere de creier. Esti obligat sa bagi un deget, sa-l dai afar' d-acolo. Toata lumea se scobeste in nas - e un adevar general valabil, la fel ca femeile sunt curve, barbatii sunt porci, soacrele sunt rele. N-ai cum sa traiesti fara sa forezi la muci. Marea mea dilema este ca gestul de a-ti sufla nasul in public este mai deranjant decat gestul de a te scobi in nas in public, si totusi cel din urma este inacceptabil. Suflatul nasului in public este acelasi lucru cu a te basi, pentru ca e tot zgomot si cu a da o flegma, pentru ca elimini un fluid scarbos. Suflatul mucilor ar trebui sa se petreaca in baie, si numai acolo, locul in care te besi, te caci si te pisi.
Ca sa inchei, alte gesturi inacceptabile legate de muci mi se par mancatul lor (unii fac asta in mod curent) sau fauritul bilelor de muci si proiectatul lor in colege de serviciu. E in regula sa creezi bile de muci in intimitate, pentru propria placere. Mi se pare ok scobitul in nas, cand trebuie, trebuie!

4 comentarii:

  1. si totusi de unde vin mucii ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Un medic ORL-ist ar trebui sa poata oferi un raspuns decent, eu as fi tentat sa spun ca din Iad, fir-ar ai dracului de jegosi ca am racit de 3 ori iarna asta...

    RăspundețiȘtergere
  3. bai coae, pai dak sunt racit de nu mai pot , iar nasul meu produce muci in draci, de-mi ies p-afara shuvoaie, precum dunarea care iese din Padurea neagra, ce sa fac, sa nu-mi suflu mucii!? sa picure asa in autobuz, patez dreq lumea de muci:)) dupa tine nu-i bine nici sa tzii suflii in public, dar nici sa ii tragi:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu coae! Ca e deranjant sa faca unu langa tine ca animalu. Trebuie sa faci un sacrificiu financiar important si sa-ti cumperi picaturi.

    RăspundețiȘtergere