joi, 13 august 2015

Povestea Lego pe scurt si cum au reusit sa ma scarbeasca

Am iubit intotdeauna jucariile astea. In copilarie aveam un pseudolego, niste cuburi mari, colorate. Cand m-am facut mai mare, ai mei mi-au luat cateva seturi originale, chiar de la firma Lego: primul a fost o barcuta cu un pirat, apoi a urmat o masinuta, un escavator, un fort, un castel (mare si foarte misto), o nava spatiala, un avion si o salupa de politie. Niste jucarii foarte frumoase, cu care m-am jucat pana pe la 14 ani, desi pe ele scrie ca-s recomandate pana la 12. Inca le pastrez, sa se joace si baiatul meu cu ele cand va fi ceva mai mare.
Lego Castle - castelul cel mare (cca 1995)! Calareti, comoara, poarta cu scripete, turnuri! 
 
Jucariile marca Lego au fost intotdeauna foarte frumos prezentate si ambalate. Carticelele aveau grafica foarte misto chiar si acum 20 de ani si ilustrau adevarate povesti. Pentru ca nu aveam foarte multe posibilitati, si carticelele erau valoroase pentru mine. Le studiam mereu si ma gandeam la cat de misto ar fi sa am un castel mai mare, corabia mare a piratilor, trenuletul etc.
Cand am renuntat sa ma mai joc cu Lego, timpul asta dedicat constructiilor l-am alocat calculatorului si jocurilor pe calculator. Adio, Lego, bun venit Quake, Starcraft, Carmagedon, NFS s.a.m.d!
Fenomenul a fost tare interesant insa. Pentru ca nu am facut numai eu treaba asta. Prin 1996-1997, calculatoarele au inceput sa devina accesibile. Asa ca pustii din intreaga lume au inceput sa se joace pe calculator si sa lase balta omuletii lego. Si extrem de rapid, compania Lego a ajuns in pragul falimentului. Nimeni nu mai cumpara Lego. Au intrat intr-un fel de conservare...
Dupa ceva ani au reusit sa se reinventeze cu ajutorul seriei Bionicle, niste roboti fiorosi cu articulatii foarte mobile. Practic seria asta a salvat compania de la faliment.
Lego Bionicle, rasa "verde"

Usor, usor, compania Lego a inceput sa-si revina. Le-au trebuit ani, campanii de marketing serioase si multe noutati. O alta serie care s-a dovedit o mare lovitura a fost Lego Star Wars. Cavalerii Jedi si inamicii lor, Sith, navele si robotii sunt si in prezent foarte populari. Recent s-a lansat si Lego Superheroes. Asa ca acum avem si Batmobilul in varianta Lego, si pe Joker si pe ceilalti. 

   Nava X-Wing in varianta Lego. 

Deci, in prezent, avem o companie Lego din nou pe val, cu profituri uriase, cu multi bani etc. Avem si reprezentanta Lego cu magazin oficial in Romania, la Afi Palace Cotroceni. Foarte frumos, l-am dus si pe fi-miu pe acolo sa prinda si el gustul Lego de mic. 

Si acum, sa mentionam si partea nasoala. Pentru ca Lego + Romania = cacat. Am vazut acum ceva timp un mare banner stradal: Expozitie Interactiva Lego la Afi Cotroceni, in fata cinematografului. Apoi am vazut si reclama la TV. Si intr-o zi de sambata am hotarat sa mergem sa vedem si noi ce-i acolo. Am ajuns in fata cinematografului si am dat peste niste panouri care acopereau expozitia. Era si o usa... si langa usa... casa de bilete. Mi s-a parut incredibil ca era cu bani. De ce? Ce sa faca Lego cu banii nostri? De ce trebuie sa-si umfle muschii pe bani? Cand mecanismul e atat de simplu: noi facem o expozitie, voi veniti si o vedeti gratis si pustii vostri vor fi fermecati de jucariile noastre si apoi va vor cere obsesiv sa le cumparati si lor. Pret bilet adulti: 28 de lei. Copii: nici nu m-am mai uitat dar cred ca era peste 20 de lei. Ne-am bagat picioarele in expozitia lor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu